To, že je prezentace zboží velice důležitá, prodejci moc dobře vědí. A tak mají spoustu triků, jak nás donutit ke koupi. Venkovní vitrína obsahuje zboží, které by nás mělo zaujmout a přinutit vstoupit do obchodu. Pravdou totiž je, že když vstoupíme do obchodu, ještě nemusíme ani tušit, co si koupíme. Obvykle si prý vybíráme až na místě, a to až ve dvou třetinách případů! Takže pouze jednu třetinu věcí, které si koupíme, jsme měli v plánu.
Profesionální pomoc s vystavením zboží
Na tom, jak je zboží vystaveno, tedy opravdu záleží. A proto si spousta prodejců najímá profesionální aranžéry, kteří umí zboží vystavit a využít tak potenciál prodejny. Prosklené výstavní vitríny, dřevěné či papírové stojany – všechno závisí na tom, co chcete vystavovat. Levné zboží obvykle nevystavujeme na exkluzivním místě. Právě cena je často důležitým faktorem toho, jak bude zboží ve finále vystavováno.
Preference prodejce
Při vystavování zboží ale závisí také na tom, co chce prodejce prodávat. Jestliže se snaží zaujmout náročnější klientelu, pak bude luxusním způsobem vystavovat lukrativní zboží. Jestliže chce zaujmout širokou veřejnost na nižší ceny nebo výrazné slevy, bude vystavovat ve větším množství. Důležité je, aby prodejce nalákal zákazníka do prodejny. Zákazník by přitom neměl odejít pouze se zbožím, které ho zaujalo například při průchodu zvenčí. I to je umění. Navést zákazníka k dalšímu prodeji.
Několik jednoduchých triků
A zde už je několik triků, které jako zákazník velmi dobře znáte:
- Nejatraktivnější zboží u vchodu do prodejny. Tento sortiment může být osvětlen, aby lépe vynikl a měl by být ve výši očí. Zákazník má mít možnost se tohoto zboží dotknout.
- Vytváření kolekcí zboží. Cílem je ukázat zákazníkovi, jak jednotlivé prvky k sobě ladí. Místo toho, aby odešel jenom s čajovou konvicí, může si zakoupit také hrníčky, lžičky a prostírání.